دلایلی برلزوم برونسپاری خدمات لجستیک در کسب و کارها
- شناسه خبر: 39421
- تاریخ و زمان ارسال: ۲۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۵

هنرمندنیوز: هومن خطیبی مدیر برند و ارتباطات جامع بازاریابی تیپاکس، در این همایش، با سخنی از هردوت تاریخ نگار یونانی آغاز کرد: نه برف، نه باران، نه گرما، نه تاریکی شب نمیتواند این پیکها را از انجام وظیفهشان بازدارد. اشاره به این نکته که آن چیزی که به صورت نهادینه با یک فرآیند منسجم و هوشمندانه، بنام پست و لجستیک می شناسیم در دورۀ هخامنشی شکل گرفته و در دوران ساسانی به تکامل رسیده است، او گفت: تیپاکس به روایتی نام شخصی است که در دوران هخامنشی، مسئولیت سازماندهی چاپارخانهها را بعهده داشت.
وی در ادامه، با اشاره به این که با تغییر پارادایمهای کسب و کاری روشهای و ابزار ارتباطی و فروش تحت تاثیر این تغییر به دستاوردهای تازهای رسیده، افزود: بر این باورم که پاشنۀ آشیل همۀ کسب و کارها برای رشد، پیشرفت و توسعه، صنعت حمل و نقل و لجستیک است به ضرورت و نگاه جدی به این صنعت اشاره کرد.
در ادامه خطیبی به تاریخچه تیپاکس بعنوان اولین برند خصوصی صنعت پست و لجستیسک ایران که در سال۱۳۳۹ هجری شمسی شکل گرفت اشاره کرد. این سازمان برپایه شناخت یک نیاز مهم و ارائه خدمتی نوین در بستر پست و لجستیک جایگاه خودرا تثبیت کرد. تیپاکس با ایجاد شبکهای گسترده در سراسر کشور انتقال سریع و درب به درب بستهها را بعنوان خدمتی منحصر به فرد و متمایز از دیگر خدمات پستی به مردم معرفی کرد، او ادامه داد: تیپاکس با تلاش مستمر سعی دارد تا همواره خودرا به روزکند تا بتواند همراه با تغییر الگوهای کسب و کاری همکار لجستیکی توانمند ساز برای دیگر کسب و کارها باشد. ما به این موضوع افتخار میکنیم که امروز، با بررسی سابقۀ برندهای لجستیکی در جهان مدعی باشیم که با تفکر یک ایرانی برندی شکل گرفت که نام آن در زمره اولینها در صنعت خود میباشد.
مدیر برند و ارتباطات جامع بازاریابی تیپاکس، در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به این که در اواخر دهۀ ۵۰ تیپاکس در بسیاری از کشورهای جهان فعالیتهای خود گسترش داد، اظهار داشت: امروز بخش مهمی از زنجیره تامین، حمل و نقل است و ما آماده هستیم که پاسخگوی نیاز کسب و کارها باشیم تا بتوانیم در کنارشان به عنوان عاملی مؤثر و توانمندساز، خدمت رسانی کنیم.
وی، با بیان این که درگاههای گوناگون فروش درتیپاکس با هدف پاسخگویی به نیاز مشتریان بر اساس رفتار مشتری شکل گرفته، تصریح کرد: از اصول چهارگانه بقا و پایداری برند، شناخت رفتار مشتری است تیپاکس با درک این مهم، در سالهای اخیر با نگاهی نوآورانه اپلیکیشن مای تیپاکس را برای مشتری خرد، پلتفرم ای تیپاکس را برای کسب و کارها و سفارش گذاری سریع را در وبسایت خود رونمایی کرده است.
خطیبی با اذعان به این امر که تیپاکس بر این باور است که الگوی ماندگای کسب و کار بر اساس همکاری و تعامل شکل میگیرد، تأکید کرد: برای تمرکز بیشتر بر تخصص، صرفهجویی در منابع و بالابردن سطح بهرهوری نهادینه کردن فرهنگ برونسپاری و همکاری از ضرورت های توسعه محسوب میشود.
مدیر برند و ارتباطات جامع بازاریابی تیپاکس، در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان این که ۳۵ درصد از هزینههای توسعه، صرف حوزه های لجستیک می شود، یادآور شد: امروز باید این مهم به عنوان موضوعی کلیدی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
وی، با تأکید بر اینکه امروز کسب و کارها نیاز ندارند لجستیک را در سازمان خود ایجاد کنند، گفت: لجستیک فعالیتی به ظاهر ساده اما از درون بسیار پیچیده است. نیاز میبینم دلایلی مبنی بر ترجیح برونسپاری فعالیتهای لجستیکی به نسبت شکل دادن به لجستیک درون سازمانی ارائه کنم. در ابتدا میتوان اشاره کرد به کاهش هزینه های زیرساختی، راهاندازی ناوگانحمل و نقل و منابع انسانی. دریافت خدمات جامع و شخصی سازی شده. حفظ ایمنی بستهها. بهبود خدمات مشتریان. کاهش هزینههای خرد، کاهش میزان تعهدات غیر تخصصی و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و تمرکز بر توسعه کانالهای فروش بجای انجام کاری غیر تخصصی.
خطیبی با اظهار امیدواری به درک این مهم، افزود: امروز تیپاکس در کنار کسب و کارها همراهی مطمئن برای ارائه سرویس های حمل بسته بصورت خرد و کلان با ارائه خدمات سریع و درب به درب در سراسر کشور است.
همچنین با تغییر الگوهای فروش و توسعه تجارت الکترونیک ما با دراختیار قراردادن پلتفرم ای تیپاکس به کسب وکارها سعی در کاستن دغدغههای لجستکی آنها داریم، در آخرادامه داد: امید است که بتوانیم بعنوان همراهی توانمندساز، در کنار تمامی کسب و کارها کشور موثر باشیم.