کارگردانهای زن بخش سودای سیمرغ سیوهفتمین جشنواره فیلم فجر
- شناسه خبر: 7404
- تاریخ و زمان ارسال: ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
نرگس آبیار: در میان زنانی که امسال در جشنواره فیلم فجر حضور دارند سابقه بیشتری از دیگران دارد. او که با «شیار۱۴۳» و «نفس» حضور پررنگی در جشنواره داشته، امسال با فیلم متفاوتی به این رقابت آمده است. «شبی که ماه کامل شد» چهارمین فیلم این فیلمساز است که این بار در فجر سیوهفتم دیده خواهد شد. این فیلم روایت دختر جوانی از جنوب شهر تهران که درگیر عشق جوانی شهرستانی میشود و این در حالی است که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است که در این مسیر برادرش با او همراه میشود اما در میانه راه اتفاقاتی برای آنها رقم میخورد.
مونا زندی حقیقی: که در اولین حضورش در جشنواره فیلم فجر با «عصر جمعه» سیمرغ بهترین فیلم بخش نگاه نو را از آن خود کرد، امسال نیز با فیلم «بنفشههای آفریقایی» بار دیگر خود را برای دریافت سیمرغ محک خواهد زد. در خلاصه این فیلم آمده است: شوکو متوجه میشود که همسر اولش فریدون توسط فرزندانشان به خانه سالمندان منتقل شده است. او به همراه همسر دومش رضا تصمیم میگیرند تا فریدون را به خانه خودشان بیاورند… .
آزیتا موگویی: که پیش از این یک بار و در سیودومین دوره جشنواره فیلم فجر با «تراژدی» حضور داشت، این بار با «ایده اصلی» که هم تهیهکنندگی و هم کارگردانیاش را به عهده داشته به فجر آمده است. در خلاصه این فیلم آمده است: ایران و اسپانیا برای راه اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده اند. شرکت ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کردهاند.
یلدا جبلی: هم با سابقه یک دوره حضور در جشنواره فیلم فجر، این بار نیز با فیلم «جمشیدیه» به تهیهکنندگی فردین خلعتبری به فجر آمده است. او پیش از این در بخش هنر و تجربه سیوسومین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم «داره صبح میشه» نامزد دریافت جایزه شده بود. در خلاصه فیلم جمشیدیه ترانه و امیر در شب تولد امیر درگیر حادثهای میشوند و برای کشف حقایق نهفته در دل حادثه وارد مسیر پیچید های میشوند که هر چه در آن پیش میروند امکان بازگشتشان کمتر میشود.