اهمیت باشگاه مشتریان
- شناسه خبر: 10818
- تاریخ و زمان ارسال: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۸
سیدعلی ظهوریان|
هنرمندنیوز: وقتی که اولین فروشگاهم رو افتتاح کردم بسیار سختی کشیدم و کم و کاستی زیادی داشت ولی سعی کردم به کمک همکارانم مشکلات و کاستیهایی که داشتیم روبه مرور زمان رفع کنیم و امروزمون نسبت به روز قبل پیشرفتی داشته باشیم. یکی از موضوعات بسیار مهم بحث باشگاه مشتریان فروشگاه بود. در ابتدای کارمون به دلیل وجود مشکلات زیاد بسیار سردرگم بودم مشتریان خرید میکردند و میرفتند بدون اینکه بخواهیم اطلاعات مشتری را ثبت کنیم. در آغاز یک روزکاریمون ما تا ساعات انتهایی فروش بسیار اندکی داشتیم تا در همان موقع یکی از مشتریانی که قبلا نیز از فروشگاه خرید کرده بود وارد شد و خرید کرد و آن روز فروش فروشگاه به حد بسیار مناسبی رسید. این موضوع بسیار من رو به تکاپو انداخت و به این نتیجه رسیدم ثبت اطلاعات مشتریان بسیار اهمیت دارد و حکم گنج را دارد. مشتریان دایمی شما بسیار با اهمیت دارند و لایق بیشترین توجه و بهترین امکانات را دارند. شما باید برای مشتری که حتی یک مرتبه از شما خرید میکند ارزش بسیار قائل باشید شما با فروش یک کالا یا خدمات باید نسبت به آنچه ارائه کردهاید متعهد باشید و در صورت بروز هرگونه مشکل باید در کوتاه ترین زمان ممکن در پی حل آن برآیید. رسیدگی و توجه به مشکل پیش آمده برای مشتری یک تبلیغ تاثیرگذار است که نباید آن را دست کم گرفت. شما میتوانید برای مشتریان خود یک باشگاه مشتریان تعریف کنید و هر زمان قرار باشد که شما کالاهای خود را با تخفیف ارائه کنید یا پیشنهاداتی برای فروش کالا دارید آنها را با خبر کنید. سعی کنید ارتباط شما با مشتریان قطع نشود و ارتباط شما باید دائمی باشد در غیر این صورت به راحتی فراموش خواهید شد. مشتریان خود را دستبندی کنید به عنوان مثال طلائی که شامل مشتریانی که از ده میلیون به بالا در ماه از شما خرید میکنند نقرهای که بین پنج تا ده میلیون در ماه خرید میکنند و برنزی که پایین پنج میلیون در ماه خرید میکنند. برای این مشتریان میبایست پیشنهادات ویژهتری داشته باشید. همه اتفاقات نباید در فروشگاه فقط بیفتد و یک فروشگاه موفق نیاز به یک گروه پشتیبان دارد و نیاز به یک اتاق فکر و تصمیمگیری دراد. آنقدر کارکنان حاضر در فروشگاه در گیر فروش هستند که امکان تفکر در ارتباط با مسائل جانبی را ندارند. پس نباید از این موضوع غافل شد در غیر این صورت شما امکان ارائه خدمات مناسب به مشتری و دیگر فعالیتها که فروشگاه شمارو ارتقاع دهد را ندارید.