آرشا: موسیقی ما در حال پوست انداختن است
- شناسه خبر: 33621
- تاریخ و زمان ارسال: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶

چرا از اینهمه فعالیت هنری خوانندگی را انتخاب کرده اید؟
هر آدمی باید در جایی خودش را موفق پیدا کند، من هم در موسیقی و خوانندگی خودم را پیدا کردم و غیر از این حوزه علاقه ای به موضوع خاصی ندارم، راحتتان کنم! دنیای من از لحظه بیدار شدن تا لحظه خوابیدن همین است و تلاش در جهت آن، بدون تعارف مصمم تر از خودم در این راه ندیده ام.
معیار شما برای انتخاب ترانه ها چیست؟
تا امروز من ترانه ای از کسی نخوانده ام و نویسنده تمام کارهایم خودم بوده ام، چون اعتقاد من این است وقتی کار من به دل دیگران می نشیند که آن کلام از تمام وجودم باشد و این فقط با نوشتن ترانه و ساختن ملودی توسط خودم برای من صورت می گیرد، برای نوشتن یک ترانه روزها و شب های زیادی وقت می گذارم چون برای ماندگاری آمده ام و نه برای یک تب!
تا امروز چند کار از شما منتشر شده است و استقبال و بازخورد چگونه بوده است؟
بعد از تغییر سبکی که صورت گرفت و ما وارد حوزه موسیقی مجاز شدیم، تا امروز شش قطعه منتشر شده و لطف خدا شامل حال ما بوده و اکثر قطعات به دل مخاطبین نشسته است.
به فکر تهیه آلبوم و کنسرت هستید؟
ما متشکل از یک تیم هستیم که «بارنا» نام دارد و تصمیمات را کل اعضای تیم برادرانه و مشترک خواهند گرفت، تا این لحظه تصمیمی بر تولید آلبوم نداریم و فعلا فقط به صورت تک آهنگ آثار را منتشر خواهیم کرد اما در آینده قطعا به سمت تولید آلبوم خواهیم رفت، در زمینه کنسرت هم پیشنهاداتی از استان های مختلف مثل هرمزگان، فارس، آذربایجان، کرمان و خراسان شمالی داشته ایم اما ترجیح می دهیم توجه تیم فعلا روی تولید باشد تا با دست پرتر مهمان شنوندگان در شهر خودشان باشیم.
وضعیت موسیقی داخلی امروز و آینده آن را چگونه می بینید؟
موسیقی داخلی سال های زیادی افت کرده بود و مخاطب به دنبال موسیقی های بی محتوا بود اما احساس می کنم در دو سال جدید که نسل جدید چه شنونده چه خواننده در حال تغییر و پوست انداختن است شرایط به طور کل تغییر کرده است، قبلا مخاطب به ترانه کمتر توجه می کرد و تلفیق ترانه و ملودی را متوجه نمی شد، فقط به ریتم توجه می کرد اما الان بیشتر کارهایی که شنیده می شود ترانه های با محتوا دارد، البته که استثنا هم وجود دارد ولی عمده مارکت موسیقی اینگونه است.
تفاوت مارکت قدیم و امروز چیست و فکر می کنید با توجه به شلوغی مارکت می توانید خودتان را اثبات کنید؟
خیلی به عقب بر نمی گردم، شما اگر پانزده سال پیش کمی ابزار حرفه ای در اطرافتان بود و ذره ای علاقه داشتید با توجه به فضای خالی موسیقی داخل ایران در آن زمان می توانستید به شهرت خوبی برسید و اینکه ماندگار شوید، پس از آن به فعالیتتان ربط داشت که ادامه دهید یا خیر، اما در حال حاضر همانطور که مشاهده می کنید فضای موسیقی مجاز به شدت شلوغ است و این باعث می شود مخاطب آثار خوب را گم کند، اما به قول معروف آب همیشه راه خود را پیدا می کند، به لطف خدا تا امروز شنیده شده ایم واز این پس هم بهتر شنیده خواهیم شد
سختی ها و شیرینی های این مسیر چیست؟
من برای این مسیر خیلی تلاش کرده ام، از کارگری ساختمان، کارگاه چوب بری، کارگری در سوپر مارکت، کار در کارواش، دستفروشی و خیلی کارهای دیگر و به تک تک زمان های زندگی ام افتخار می کنم، من خیلی از این کارها را در زمانی انجام می دادم که نیاز به پول داشتم، برای تولید موسیقی، ضبط، تنظیم و… چون عاشق بودم و آدم عاشق مانع نمی شناسد، اتفاقا گاهی برایم پیام هایی می آید با این متن که من عاشق خوانندگی ام اما شرایط مالی اش را ندارم، چه کنم و… از نظر من آدمی که عاشق یک مسیر باشد سختی ها را نمی بیند و به هر مشقت و از هر نقطه ای به سمت انجام آن می رود.
معمولا در بحث تولید موسیقی چه افرادی تیم شما را تشکیل می دهند؟
تا امروز اکثر تنظیم ها با «مویان» بوده و در فصل جدید کاری موسیقی هایی را با مسعود جهانی شروع کرده ایم که می دانم اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد، من مثل «مسعود جهانی» در سلیقه تنظیم و البته پشتکار هیچ جا ندیده ام.
آرمانشهر و هدف شما در دنیای هنر چیست؟
برای یک مدت کوتاه نیامده ام، نیامده ام برای صعود در یک شب و پس از آن سقوط در مدت خیلی کوتاه، من آمده ام که بمانم پس نیاز دارم که متفاوت باشم، نیاز دارم کار دلی تولید کنم تا در گذر زمان در دل مردم ماندگار شوم و این نیاز به زمان دارد.
عباسعلی اسکتی